آشنایی با انواع روش های سرمایه گذاری طلا

نویسنده: هماتیت گلد
1403/01/16 10:59

آشنایی با انواع روش های سرمایه گذاری طلا

سرمایه گذاری طلا یکی از روش ‌های محبوب، سودآور و مطمئن برای حفظ ارزش سرمایه است. طلا به عنوان یکی از اقلام با ارزش و پر طرفدار در بازار سرمایه شناخته می‌ شود و از زمان‌ های گذشته تا به امروز یکی از بهترین و کارآمدترین روش های سرمایه گذاری است. از مهم ترین مزایای سرمایه گذاری طلا می توان افزایش سرمایه، تنوع سبد سرمایه گذاری، قابلیت تبدیل به پول نقد در زمان شوک های مالی و حفظ قدرت خرید در شرایط اقتصادی ناپایدار را نام برد. هر چند لازم به ذکر است که سرمایه گذاری در بازار طلا، در مقابل سرمایه گذاری در دارایی ‌های دیگر نظیر سهام و اوراق بهادار، به تولید درآمد منجر نمی ‌شود. همچنین نگهداری طلا نیاز به شرایط خاص و امن دارد که باید در نظر گرفته شود.

سرمایه گذاری در طلا با شمش و سکه یکی از پرطرفدارترین راه های سرمایه گذاری به حساب می آید.

 

سرمایه گذاری در بازار طلا، ایده ای محبوب و پول ساز

از رایج ترین روش ‌های سرمایه گذاری طلا می توان به این موارد اشاره کرد:

1. خرید فیزیکی طلا: خرید فیزیکی طلا به صورت طلاهای زینتی، طلای دست دوم، طلای آب شده، سکه طلا، طلای شکسته و انواع طلای قالب ‌گیری شده مثل شمش طلا انجام می ‌شود.

2. سرمایه گذاری در صندوق ‌های معاملات تبادلی (ETF): صندوق سرمایه گذاری کالای مبتنی بر سکه طلا و شمش طلا، به سرمایه گذاران اجازه می ‌دهد تا در بازار طلا و سکه سرمایه گذاری کنند.

3. خرید قراردادهای آتی طلا (Futures): خرید قراردادهای آتی طلا به صورت الکترونیکی انجام می ‌شود و برای سرمایه گذاران این امکان فراهم می شود تا براساس تغییرات قیمت طلا، سود کسب کنند.

با توجه به موارد ذکر شده، سرمایه گذاری طلا همچنان یکی از روش های سرمایه گذاری محبوب و پرطرفدار است. با این حال، توجه داشته باشید که تعادل مناسب بین دارایی ‌های مختلف و در نظر گرفتن شرایط بازار بسیار حائز اهمیت است.

سرمایه گذاری در صندوق ETF  نوعی سرمایه گذاری در طلا بدون خرید فیزیکی است.

 

چرا سرمایه گذاری طلا محبوب و پرطرفدار است؟

به طور کلی، طلا همواره به عنوان یک سرمایه گذاری پر سود و امن شناخته می شود و ارزش آن با گذشت زمان و در برابر تورم، بحران های مالی و نوسانات اقتصادی پایدار خواهد ماند. به همین دلیل، بسیاری از افراد به سرمایه گذاری طلا روی آورده ‌اند تا علاوه بر حفظ ارزش، دارایی خود را در برابر نوسانات بازار به خوبی محافظت کنند. در واقع، این نوع سرمایه گذاری به دلیل سهولت دسترسی به منابع آن، بسیار کاربردی و آسان است. خرید و فروش طلا در هر زمان به راحتی امکان پذیر است؛ اما نگهداری از طلای فیزیکی مشکلاتی از جمله هزینه های نگهداری را به همراه دارد.

قدرت نقدینگی طلا بالا و خرید و فروش آن به سهولت امکان پذیر است.

 

با این حال، باید توجه داشت که سرمایه گذاری طلا هرگز بدون ریسک نخواهد بود. نوسانات قیمت طلا تحت تاثیر عوامل مختلف قرار می ‌گیرد و پیش ‌بینی آن کار ساده ای نیست. به همین دلیل، سود کردن از طلا در کوتاه مدت نیازمند دانش و تخصص و مشورت با کارشناسان این حوزه است. اگر قصد خرید و یا سرمایه گذاری در بازار طلا و جواهر را دارید، هماتیت گلد یکی از بهترین و معتبرترین مراکز در این زمینه است. این مرکز تخصصی در طی سال ها فعالیت توانسته خدمات ارزنده ای را به مشتریان خود ارائه دهد و همچنان نام آن در فهرست بهترین مراکز خرید و فروش طلا و جواهر به چشم می خورد. مشاوره، پاسخ گویی تخصصی به سوالات مشتریان و خدمات 24 ساعته از جمله مزایای خرید از هماتیت گلد است. امکان خرید اقساطی طلا با شرایط ویژه و حق انتخاب بالا و متنوع برای مشتریان از دیگر امتیازات خرید از این مرکز معتبر به شمار می آید.

بهترین سرمایه گذاری فیزیکی طلا

سرمایه گذاری طلا به صورت فیزیکی یکی از متداول ترین روش های سرمایه گذاری است. سرمایه گذاران می توانند با مراجعه حضوری و یا آنلاین به مراکز معتبر و رسمی مراجعه نموده و خرید خود را بر اساس میزان سرمایه و ترجیحات خود انجام دهند.

سرمایه گذاری طلا با خرید طلای نو

 یکی از اولین روش های سرمایه گذاری طلا خرید طلاهای نو و زینتی است. به این ترتیب، خریدار علاوه بر استفاده شخصی می تواند ارزش پول خود را حفظ کند. از آن جایی که طلای نو هزینه هایی نظیر اجرت ساخت، مالیات و پرداخت بهای سنگ های غیر اصل را به همراه دارد، برای سرمایه گذاری کوتاه مدت انتخاب مناسب و سودآوری نیست.

 

 

سرمایه ‌گذاری طلا با خرید طلای بدون اجرت

سرمایه گذاری طلا با خرید طلا دست دوم یکی از پرطرفدارترین روش های خرید است. در این روش خریدار پولی برای اجرت ساخت پرداخت نمی کند و در مقایسه با طلای نو، با پول کم ترمی توان مقدار طلای بیشتری خرید کرد.

سرمایه‌ گذاری در طلای آب شده

خرید طلا آب شده یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری طلا است. مشتری با خرید این نوع طلا، هزینه ای بابت مالیات و اجرت ساخت پرداخت نمی کند و تنها قیمت خام طلا برای او محاسبه می شود.

سرمایه گذاری در شمش طلا

خرید شمش طلا یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری طلا به شمار می آید. امکان معامله جهانی، میزان خلوص بالا (طلای 24 عیار)، وزن دقیق، ابعاد مشخص، نام شرکت تولید کننده و کد شناسایی از جمله مهم ترین مزایای خرید شمش طلا به شمار می آیند.

سرمایه گذاری سکه

خرید سکه طلا یکی از بهترین و کم ریسک ترین روش های سرمایه گذاری طلا محسوب می شود. در واقع، با توجه به رشد تورم، قیمت سکه در طول زمان روندی رو به رشد دارد. این امر موجب شده که بسیاری از افراد به جای خرید طلای نو، بدون اجرت و حتی آب شده و شمش به خرید سکه روی بیاورند و این روش را برای سرمایه گذاری طلا انتخاب کنند. بازدهی و سود بالا در بلند مدت، قابلیت نقد شوندگی بالا، عدم اجرت ساخت و مالیات و امکان خرید سکه در وزن های مشخص از مهم ترین مزیت های این نوع سرمایه گذاری به شمار می آیند.

به طور خلاصه، سرمایه ‌گذاری طلا به عوامل مختلفی از جمله میزان ریسک ‌پذیری، نوع سرمایه گذاری بلند مدت یا کوتاه مدت، مقدار سرمایه و تخصص مالی بستگی دارد.

کلیدواژه ها :




ارسال نظرات





برای ثبت نظر می بایست وارد شوید


نظرات